30 Mayıs 2013 Perşembe

yetmez çünkü bize bu evet.

evet şimdi bu günlerde çokça anlatasım var. anlatmaktan da çok böyle ağız dolusu küfredesim var. Ha bunun bir sebebi de burda kendi dilimde kimseyle doğru düzgün konuşamamanın verdiği, böyle sinirimi hıncımı anadilimde böğür böğür akıtarak anlatacak kimse olmamasının körüklediği bir ihtiyaç...
Gelelim bir avrupa ülkesindeki küçük köşemden, uzaktan, internet gazeteleri ve "sosyal medya"dan takip edip yine bu köşede kendi kendime konuşmaya başlamama... şimdi ne aklıma geliyorrrr, ne aklıma geliyor: "yetmez ama evet" cümlesini alıp devam ettiresim geliyor. tam şu saniye. "evet ama bu yetmez bize biz bir takım başka değişiklikler de olsun istiyoruz heyatımızda, meselaaaaa parklar yıkılsınnn avm olsun istiyoruz, kamusal alanların sermayeye yem edilmesini istiyoruz özel olarak, ayrıca insan haklarına daha fazla müdahale edilsin istiyoruz, gereğinden fazla "hak" dolaşıyor ortalıkta(http://www.cnnturk.com/2013/guncel/05/28/artik.ertesi.gun.hapi.da.receteli/709796.0/index.html). öyle gazeteciler her istediğini yazamasın istiyoruz, herkes sosyal midya da rahat rahat düşüncesini söyleyemesin istiyoruz, bu da önemli. hem bu da yetmez ne bileyim ortalıkta şaraplar rakılar biralar görünmesin istiyoruz, saklı gizli köşelerde ayıp gibi içilsin istiyoruz biz." ironik değil mi yani, ne istiyorduk "bonus" olarak yanında neler geldi?....
şimdi  ne alakası var yetmez ama evet-çi mevzuunun bununla diyeceksiniz belki. Valla bilmiyorum, ama içimde bir yerlerde bu iktidarın vaadettiği herhangi bir şeye inanmanın ve destek vermenin ciddi sonuçları olacağını hep düşünmüştüm... ve benim gibi, benim gözlerimle dünyaya bakan insanların bunlara inanıp güvenebildiğini görmek beni kendimden şüphe ettirmişti....
bu bir.

iki,
 ne demeye gezi parkının yerine var olmayan bir binanın rekonstrüksiyonu yapılıyor ayan beyan ortadayken, vay efendim, bu restorasyondur, mirastır kültürdür mavalları okuyabilen ve aynı düzlemde aynı evrende aynı ülkede, aynı şehirde binlerce yıllık, dünyayı ilgilendiren arkeolojik buluntulara da iki çanak çömlek vs diyip (http://www.arkitera.com/haber/index/detay/dunya-tarihini-degistiren-canak-comlekler/13733 ; http://haber.sol.org.tr/kultur-sanat/marmarayda-arkeoloji-katliami-8-bin-500-yillik-neolitik-mezarlara-is-makineleriyle) tahribine göz yuman ikiyüzlülükten daha açık bir şey de yok ortada üstelik. bir de böyle başka tipler var yine "sosyal medya"da bir tutturmuşlar efenim bu osmanlı yapısıymış da kine o yüzden yapılmasına karşı çıkıyomuş-muşlar o acaip uzaylı neüdüğü belirsiz vatandaşlar... yani güleyim mi sen ne diyosun kardeşim bir dön bak etrafına filan, işte böyle cümleler bitmiyor, kuramıyorum sonunu getiremiyorum çünkü söylenecek şey çok ama dinleyen de yok.
of sıkıldım.
valla çok sıkıldım içim kıymık kıymık. aynen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder